Tutorial

Cauta in Foto-Magazin:


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  

O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Pregatirea unei ture foto de peisaj

1. Introducere
In primele parti ale acestui articol am aruncat o privire asupra echipamentului util intr-o expeditie foto de peisaj. Aici vom alcatui o lista cu echipament si cu diverse modalitati de abordare a fotografiei de peisaj. Puteti imprima aceasta lista pentru a o putea avea impreuna cu dvs., in teren.
Lista se bazeaza pe experienta mea in fotografia de peisaj si in diferite conditii, atat ca tema abordata cat si in variate conditii meteorologice (am inceput sa fotografiez serios din 1981).


Turett_Arch.jpg

Turret Arch, Arches National Park


2. Echipamentul fotografic
2.1. Echipament necesar
- camera de lucru si o camera de rezerva (backup),
- obiective: superangulare, normal, teleobiective, care sa acopere distantele focale 12 – 300 mm (echivalent 135),
- baterii de rezerva pentru fiecare dispozitiv actionat electric,
- filme / carduri de rezerva / HDD mobil,
- batiste de microfibra pentru curatat, kit de curatat si pompita de suflat praful,
- telecomanda / cablu de declansare,
- manualul camerei pentru cei ce nu sunt familiazitati 100% cu modul de utilizare al camerei,
- trepied si cap de trepied,
- rucsac foto (cu protectie anti-soc),
- lupa Hoodman (pentru vizualizarea imaginilor pe ecranul LCD),
- o carpa de sters praful,
- o mica trusa de surubelnite, imbusuri, etc,
- brat L (L-Bracket) pentru montarea camerei pe trepied, pentru a asigura montarea in pozitie perfect verticala a camerei,


2.2. De avut in vedere in locatie
- extindeti trepiedul la lungimea maxima, daca nu doriti o compozitie mai de jos sau mai de sus; trebuie sa puteti privi prin vizor comfortabil, fara sa fie nevoie sa va aplecati,
- montati parasolarele in pozitie de lucru, sau, daca nu sunt necesare, scoteti-le de pe obiectiv, pentru a nu va incomoda pe dvs. si nici sa nu altereze eventuale masuratori automate ale camerei,
- strangeti bine si verificati inca o data buna strangere a tuturor clapelor si a suruburilor trepiedului,
- verificati ca histograma sa afiseze clipitor zonele supraexpuse,
- expuneti "pe dreapta",
- cand nu fotografiati, asezati camera in rucsacul foto,
- invatati sa folositi modul "mirror lockup"
- folositi o telecomanda / cablu decansator cand camera este montata pe trepied,


2.3. Transportati camera si obiectivele doar intr-un rucsac foto
Camera si obiectivele sunt obiecte fragile si scumpe. Daca nu sunt transportate intr-un rucsac foto, exista pericolul ca acestea sa se strice, sa se sparga sau sa se piarda. Cand sunteti in locatie, nu asezati rucsacul pe sosea, pe pamant, pe vreo stanca, zid, etc. Nu pastrati obiectivele in buzunarul bluzei, hainei sau al pantalonilor, ci doar in rucsac. Exista riscul sa cada si sa se strice.


2.4. Nu transportati trepiedul cu camera atasata pe el
Nu transportati trepiedul cu camera atasata de el, pentru ca, in momentul in care il manipulati pentru a-l pune pe umar, de exemplu, camera dvs. se poate desprinde si, prin forta amplificata de picioarele trepiedului, zboara ca un proiectil, ca un facut, catre unica stanca din apropiere. Inainte de a schimba locatia, demontati camera de pe trepied, plasati-o in rucsacul foto. Mai devreme sau mai tarziu, va veti felicita ca ati facut-o.


2.5. Folositi o husa pentru trepied
Trepiedele ci capetele de trepied de buna calitate sunt scumpe si sensibile la praf si nisip. Supuse acestor conditii, se pot intepeni, in cele mai nepotrivite momente. Pastrarea si transportul lor intr-o husa dedicata va fereste de astfel de evenimente neplacute.


2.6. Nu lasati camera montata pe trepied fara supraveghere
Nu pierdeti din vede niciodata camera montata pe trepied! O clema insuficient stransa sau ruperea unui picior al trepiedului duc la prabusirea camerei si a obiectivului de la o inaltime suficient de mare pentru a provoca un dezastru, daca dvs. nu sunteti suficient de aproape sa prindeti camera. Daca este nevoie sa va mutati in alta locatie sau sa va indreptati atentia, o perioada, spre altceva, demontati camera de pe trepied si plasati-o in rucsacul foto.


2.7. Asigurati-va echipamentul
Chiar si daca va luati toate precautiile mai sus mentionate, lucrul cu echipament scump si fragil in teren implica unele riscuri. De aceea va recomand sa incheiati o asigurare de risc pentru echipamentul dvs. foto, asigurare care sa va protejeze impotriva stricarii, furtului sau a altor intamplari nefericite.


Clouds.jpg

Nori la Apus, Capitol Reef National Park


3. Abordarea cadrului
3.1.Decizii, decizii
- unde doriti sa aveti detalii? In umbre, in lumini, in ambele zone? Astfel puteti determina cum sa expuneti: pentru lumini, pentru umbre sau HDR. Totusi, nu toate fotografiile trebuie sa fie HDR. Nu este gresit daca nu aveti detalii in ambele extreme. Expunerea este una dintre deciziile artistice ale fotografului,
- ce obiectiv veti folosi?
- ce spectru de culori intentionati sa obtineti? Color, alb-negru, infrarosu, procese alternative, duoton, etc?


3.2. Ce sa fotografiati?
In timp ce cutreierati prin locatie, pentru a descoperi un cadru interesant, ganditi-va la:
- ce vreau sa fotografiez?
- ce tip de compozitie am in vedere?
- lumina este buna?
- ce-mi atrage atentia?
- ce este deosebit sau semnificativ pentru cadrul pe care l-am ales?
- cum pot sa obtin o compozitie mai buna pentru cadrul pe care l-am ales?
- cum pot sa obtin o fotografie diferita de alte fotografii, vazute mai inainte?


Nu fotografiati daca fotografia si cadrul ales nu va spun nimic; cautati, in schimb, un cadru care sa va placa, unul care sa va inspire, sa va comunice ceva.


3.3. Incadrati in modul portret si in modul peisaj
Cand descoperiti un cadru interesant, incadrati atat in modul portret cat si in modul peisaj. Pe de o parte, veti putea stabili acasa, in liniste, cea mai potrivita incadrare; pe de alta parte, modul portret este potrivit pentru incadrarea fotografiei intr-o carte, iar cel peisaj pentru a fi tiparit intr-o revista pe doua pagini.


3.4. Folositi toate cele trei tipuri de obiective
Fotografiati o scena care va place cu toate cele trei tipuri de obiective: superangulare, normale si teleobiective.
Analizati cadrul pe indelete, dupa ce schimbati obiectivul; de regula, lumina nu se schimba radical in timp atat de scurt.


Dante_view_Death_Valley.jpg

Parcul national Death Valley


3.5. Folositi un vizor independent sau un carton decupat
Utilizarea unui vizor separat sau a unui carton ce are un cadru decupat in centru este cu totul altceva decat vizualizarea cadrului prin ocularul camerei foto. Nici vizorul independent nici cartonul decupat nu afiseaza nici un element tehnic, precum sensibilitatea ISO, diafragma, etc., care sa va distraga de la compunerea cadrului. De asemenea, schimbarea distantei focale a obiectivului "simulat" este foarte simpla, doar mutindu-l mai aproape sau mai departe de ochi, iar incadrarea peisaj / portret se face printr-o simpla rotire.


3.6. Purtati-va respectuos fata de ceilalti fotografi
In aceste zile, cand fotografia a devenit foarte populara, locatiile fotogenice sunt tot mai vizitate, asa incat exista posibilitatea ca, intr-un anumit loc, sa gasiti si alti fotografi. Fiecare doreste sa obtina cea mai buna fotografie posibila, dar, daca nu cooperati, nici unul nu va obtine ceea ce doreste. Observati unde se afla fiecare fotograf, astfel incat sa nu va prinda in cadrul sau, si solicitati acelasi lucru si pentru cadrul dvs.


4. Concluzii: fotografiati, fotografiati, fotografiati!
Fotografiind cat mai mult, veti deprinde aspectele tehnice ale fotografiei, precum manipularea camerei, setarea diafragmei, etc. intr-o asa masura incat acestea vor deveni automatisme. Astfel va veti putea concentra atentia catre aspectele artistice ale fotografiei. Creativitatea necesita relaxare, liniste. Nu puteti fi creativ daca va concentrati atentia pe detaliile tehnice ale echipamentului dvs. Doar cand totul functioneaza perfect, puteti depasi realitatea fizica si va puteti indrepta atentia catre ceea ce vedeti cu "ochii mintii".


Pentru informatii suplimentare si pentru a procura CD-uri cu materialele publicate de Alain Briot, va rugam sa urmati aceste linkuri:
CD-uri: http://beautiful-landscape.com/Articles-CD.html
Workshop-uri: http://beautiful-landscape.com/Workshop-home.html
Print-uri: http://beautiful-landscape.com/Print-of-the-month-list.html
eBooks: http://beautiful-landscape.com/Ebooks-Books-1-2-3.html


< - Pagina precedenta


 


© Alain Briot
Vistancia, Arizona
august, 2011


Foto-magazin.ro
decembrie, 2014
Drepturile asupra acestei traduceri apartin
in exclusivitate Foto-magazin.ro. Nici o portiune din
acest articol nu poate fi reprodusa fara permisiunea
expresa a redactiei - office@foto-magazin.ro

 

Bookmark and Share

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Ancuta
   azi, la ora 12:53
Izvorul luminii »
   de elerum
   acum 2 zile, la ora 09:34
Adobe CC »
   de Dorian
   acum 3 zile, la ora 14:14
Leica pregateste
ceva »

   de montecarlo
   acum 7 zile, la ora 20:05
Sony pregateste
ceva »

   de Dorian
   acum 7 zile, la ora 11:40

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127226 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate