Foto tehnica

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale

Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Testarea Canon EOS Digital Rebel XTi / 400D

  Cuprins:
1. Introducere
2. Caracteristici tehnice
3. Testarea modelului Canon EOS 400D
4. Concluzii
5. Galeria de imagini
Articol sponsorizat de:

f64_banner.jpg

1. Autofocalizarea
Noul model foloseste subansamblul lansat o data cu Canon EOS 30D si care utilizeaza 9 puncte de focalizare. Punctele sunt dispuse sub forma unui romb si acopera mai bine zona centrala. Acest aranjament asigura o focalizare mai rapida pentru majoritatea cazurilor, in care subiectul este plasat, de regula, in zona centrala.
De asemenea, a fost crescuta sensibilitatea la lumina a senzorilor pentru autofocalizare. Daca modelul 350 D putea focaliza la iluminari echivalente peste + 0,5 IE, noul 400D poate focaliza la iluminari echivalente peste - 0,5 IE.
Senzorul central la noul model este dublu: unul intra in activitate daca sunt utilizate obiective luminoase (f:2,8 sau mai mult), iar al doilea colaboreaza cu obiectivele mai putin luminoase. Astfel se realizeaza o focalizare mai precisa, mai ales cu obiectivele de calitate ridicata. Nu am testat sporul de viteza la focalizare. Impresia mea a fost insa ca, in combinatie cu obiectivul 50 mm f/1,8 punerea la punct pare a se face mai rapid si in mod cert, mai putin ezitant.

2. Rezolutia imbunatatita
Pentru a evalua sporul de rezolutie al noului model, am utilizat un obiectiv f:50 mm / 1,8, acelasi care a fost folosit si pentru modelele EOS 300D si EOS 350D. Pe corpul EOS 300D, rezolutia maxima (1682 plph) a fost atinsa la diafragma 5,6 iar pe corpul EOS 350D am obtinut 1868 plph. Mai multe detalii despre functia de transfer a modulatiei (MTF) la aceasta pagina.
Canon EOS 400D impreuna cu obiectivul F=50 mm / 1,8 realizeaza un foarte onorabil MTF 50% = 2199 plph (perechi linii pe inaltimea imaginii).

rez_max.jpg

Contrastul s-a situat la cote ridicate (trecerea de la gri 10% la 90% s-a facut pe "distanta" a 1,08 pixeli, mai bun decat 1,22 pixeli, obtinut la modelul 350D),

contrast.jpg

iar aberatiile cromatice au fost practic nesemnificative.

3. Zgomotul din imagine
Comparativ cu modelele Rebel-digital anterioare, 400D "inghesuie" pe aceeasi suprafata a captatorului, 10 MPx, ceea ce a impus reducerea dimensiunilor fotositurilor, de la 6,4 la 5,7 microni / latura. Pentru a compensa reducerea suprafetei (de la 41 microni patrati la 32,5 microni patrati), producatorul a modificat factorul de umplere (cat anume din suprafata unui pixel contribuie efectiv la capturarea fotonilor) si a marit dimensiunile microlentilelor atasate fiecarui pixel, acestea avind ca rezultat o mai buna exploatare a luminii incidente. (in imaginea de mai jos, in stanga este graficul obtinut pe Canon EOS 400D, iar in dreapta pe Canon EOS 300D)

zgomot.jpg

Raportul semnal - zgomot este de 134, practic acelasi cu cel determinat pe modelul EOS 300D, aparat ai carui pixeli au o suprafata cu aproape 40% mai mare.
Din acest punct de vedere, Canon 400d se aseaza pe acelasi nivel cu modele cum ar fi Nikon D100 sau D70.

4. Reproducerea culorilor
A fost testata capacitatea de reproducere a culorilor prin fotografierea unei mire tip GretagMacbeth.

color_checker.jpg

Imaginea obtinuta a fost analizata cu Imatest si a rezultat urmatoare grila de distributie a culorilor.

repro_culori.jpg

Setarile utilizate: fisier jpeg, AutoWB, Picture Stile: Standard.
Culorile au fost reproduse putin mai saturat decat in realitate (exces de 6%) si cu o eroare de sub 10 si cu o abatere patratica de 10,6 Rezultatele sunt foarte bune, daca tinem cont ca modele profesionale produc o eroare de 5 - 6 si o abatere patratica de cca. 7.

5. Memoria tampon
Am testat memoria tampon fotografiind in rafala un subiect static, expunerea (t = 1/2.000 sec f=1/1,8) si punerea la punct fiind determinata la inceputul salvei. Cadenta a fost de 3,1 imagini / secunda. Utilizarea unui card Transcend (33x) a permis inregistrarea a 34 imagini in format JPEG (fine/large) pana la umplerea buffer-ului, semnalizata in vizor prin aparitia mesajului "bussy" iar folosind un card SanDisk Ultra II: 41 imagini. Trebuie mentionat ca atat cadenta la fotografiere cat si numarul maxim de imagini in rafala depind in mod decisiv de bogatia in detalii a subiectului si, implicit, de capacitatea de comprimare a fisierului JPEG.
Inregistrarea de imagini in format RAW s-a facut la cadenta de 3,0 imagini iar bufferul s-a umplut dupa a noua declansare.

6. Protectia impotriva prafului
Dupa numeroase schimbari in teren ale obiectivelor si aproape o mie de declansari, a aparut pe senzor un fir de praf (marcat in imaginea de mai jos cu o sageata rosie).

praf_senzor.jpg

Oprirea si pornirea aparatului, manevra care a determinat intrarea in actiune a subrutinei de curatare a captatorului, a indepartat firul de praf de pe senzor. Bravo Canon!


< - Pagina precedenta . . . . . . . . . Pagina urmatoare - >


Pentru comentarii va rugam sa utilizati formularul din aceasta pagina.


Calin-Stefan Ragalie
ianuarie, 2007
© Fotomagazin.ro

Articol sponsorizat de:

f64_banner.jpg

Bookmark and Share


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Montura Fuji X »
   de Avram
   acum 4 zile, la ora 08:51
Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Ancuta
   acum 5 zile, la ora 20:09
Bancuri cu si
despre fotografi »

   de Dorian
   acum 6 zile, la ora 21:13
Canon 24 - 105
f/4L IS sau Sigma
24-105mm f/4 OS DG
HSM Art »

   de partenecatali
   acum 6 zile, la ora 16:30
Rumoare la Canon »
   de Nikon
   acum 13 zile, la ora 18:21

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 126986 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate