Flash

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

On being a photographer - Davind Hurn in dialog cu Bill Jay

LensWork Publishing ne prezinta in aceasta carte o serie de discutii pe teme fotografice, intre Bill Jay si David Hurn. Textul din lucrare nu este propriu-zis un interviu ci o sinteza a peste 30 ani de dialoguri intre cei doi, a unor articole publicate si a unor scrisori.



on_being_a_photographer.gif


Structurata in 9 capitole, lucrarea incepe cu o scurta biografie a lui David Hurn.
Autorii pornesc de la "Cateva definitii", iar Hurn are ocazia sa arate ca fotografia este: "metoda aleasa de mine pentru a intelege viata si de a comunica si altora rezultatele acestei cautari" si comenteaza pe seama termenilor "fotojurnalist" si "fotografie documentara sau fotoreportaj".


Dezvaluind modul in care isi selecteaza subiectele, David Hurn sustine ca fotograful ar trebui sa se intrebe inca de la inceput: este vizual? este practic? cunosc suficient despre el? este interesant si pentru altii?


Capitolul al patrulea se deschide cu un citat din A. Connan Doyle: "you see, but you do not observe" si sugereaza cum sa redai esenta subiectului prin alegerea optima a incadrarii si a momentului declansarii.


Discutind despre importanta efectuarii si a analizei copiilor prin contact de pe filmele negative, Hurn arata ca, pentru el, copiile-contact reprezinta deopotriva: un jurnal al sedintei foto, o metoda de selectie a celei mai bune imagini, o posibilitate de regasire rapida a unei anumite fotografii, si in fine, relevarea modului de gandire in timpul sesiunii fotografice.


In continuare, Bill Jay si David Hurn discuta despre proiectele fotografice. In abordarea unui proiect, fotograful ar trebui sa raspunda la trei intrebari: de ce fac acest proiect? ce ma intereseaza cel mai mult? unde si cum vor fi folosite imaginile?


Comentind modul in care subiectul determina alegerea formatului si al echipamentului fotografic optim, autorii considera ca nu este nevoie de mai mult de trei zile pentru a invata toate comenzile unei camere fotografice, dar trebuie mai multi ani de practica pentru ca, instincitiv, sa te plasezi in pozitia cea mai adecvata, la momentul potrivit, cu expunerea si focalizarea corecta, eliberat de orice preocupare tehnica si atent doar la subiectul de fotografiat.


In continuare, autorii evalueaza viitorul fotografiei documentare sau de reportaj. In contextul in care tehnica actuala permite manipulari practic infinite ale imaginii, fotografia este de preferat sa ramana sincera si deci credibila. Iar daca fotograful este profund interesat de subiect, atunci va fi mai putin tentat sa modifice fotografia pentru a o imbunatati.


In ultimul capitol, David Hurn si Bill Jay demoleaza cateva "mituri" fotografice si sustin argumentind ca fotograful nu este cel mai bun: editor al fotografiilor sale, cel mai bun scriitor si designer pentru eseuri, ca fotografia nu este doar talent si instinct, combat sindromul "[fotografia] asta s-a mai facut" si citeaza pe Calvin Trilling: "incepatorii copiaza, artistii fura", critica si teoretizarea nu ajuta fotografului, etc.



* * *


David Hurn a cunoscut recunoasterea internationala prin cooptarea sa in agentia "Reflex" de catre Michael Peto. In 1956 Hurn se afla in Budapesta si fotografiaza miscarile populare; fotografiile sale sunt publicate de revista "Life" si in multe ziare si reviste. In 1957 realizeaza un fotoreportaj din Rusia, traind in mijlocul unei familii la Leningrad. In anii '60 face fotografie de moda pentru "Vogue", "Harper's" si "Jardin des Modes". In 1967 este invitat sa faca parte din agentia "Magnum" ca membru (dupa ce in 1965 devenise membru asociat). In 1972 renunta la fotografia comerciala si pleaca sa studieze in SUA cu Beaumont Newhall si Van Deren Coke. Se intoarce in Tara Galilor si infiinteaza la Gwent College of Higher Education at Newport, The School of Documentary Photography. Scoala lui Hurn devine rapid cea mai reputata din lume. In 1990 renunta la activitatea didactica si se dedica exclusiv proiectelor personale.


Bill Jay si-a inceput cariera ca director de fotografie la Institutul de Arte Contemporane din Londra si ca editor al revistelor "Creative Camera" si "Album". Fondeaza si sustine timp de doua decenii un curs de studii in fotografie la Arizona State University. A publicat peste 400 articole si 15 carti de istorie si critica fotografica.



Aceasta carte poate fi achizitonata prin:


carti_cheie.gif






Redactia Fotomagazin
aprilie, 2007
© Fotomagazin.ro

Bookmark and Share


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Minolta redivivus? »
   de Avram
   azi, la ora 13:22
Yashica pregateste
ceva »

   de Nikon
   acum 4 zile, la ora 14:13
Rumoare la Canon 2 »
   de Taxon
   acum 5 zile, la ora 15:45
Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Ancuta
   acum 7 zile, la ora 13:55
Rumoare la Nikon »
   de Nikon
   acum 9 zile, la ora 10:25

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127196 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate